Наказ МОН від 06.06.2022 №527 "Про деякі питання національно - патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти та науки України від 16 06.2015 № 641"
https://drive.google.com/file/d/1B-dJsxlljilNxfuy3jjq5n4ZVPeo4gZ8/view
Завдання і напрями національно-патріотичного виховання в школі
Цільова соціальна програма національно-патріотичного виховання
Кабінет Міністрів України ухвалив державну цільову соціальну програму національно-патріотичного виховання. Мета новоствореного документа — удосконалення та розвиток цілісної загальнодержавної політики національно-патріотичного виховання шляхом формування та утвердження української громадянської ідентичності. Передбачається, що процес удосконалення та розвитку державної політики національно-патріотичного виховання відбуватиметься за кількома пріоритетними завданнями, серед яких — формування української громадянської ідентичності, військово-патріотичне виховання, формування науково-методологічних і методичних засад національно-патріотичного виховання тощо.
Що таке національно-патріотичне виховання Патріотичне виховання в українському суспільстві залишається першочерговим як для держави, так і для системи освіти в цілому. Основними компонентами національно-патріотичного виховання є: • громадянсько-патріотичне виховання • військово-патріотичне виховання • духовно-моральне виховання.
Національно-патріотичне виховання дітей та молоді — це комплексна системна й цілеспрямована діяльність органів державної влади, освітніх закладів, громадських організацій, сім’ї та інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління (учнів, вихованців): •високої патріотичної свідомості •почуття вірності •любові до Батьківщини •турботи про благо свого народу •готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку з захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави.
Ключовий пріоритет національно-патріотичного виховання — формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації. Завдання закладів освіти — так побудувати виховну діяльність, щоб сама її організація, приклади авторитетних наставників-учителів, шкільне середовище виховували дітей у дусі патріотизму, глибокого розуміння історії свого народу, національної ідентичності, самобутності.
Мета заходів національно-патріотичного виховання у навчальних закладах сприяти набуттю дітьми та молоддю досвіду патріотичних дій, вихованню в дусі патріотичного обов'язку.
Цілі виховних завдань патріотичного виховання: - утверджувати у свідомості й почуттях учня патріотичні цінності, переконання і повагу до культурно-історичного минулого України - виховувати повагу до Конституції, законів України, державної символіки - укріплювати розуміння взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю - сприяти набуттю здобувачами освіти патріотичного досвіду на основі: - готовності до участі в процесах державотворення - уміння визначати форми й способи участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади - спроможності дотримувати законів і захищати права людини - готовності взяти на себе відповідальність - здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів • формувати мовленнєву культуру, толерантне ставлення до інших народів, культур і традицій • утверджувати гуманістичну моральність як основу громадянського суспільства •культивувати кращі риси української ментальності, як-то працелюбність, свободолюбство, справедливість, доброта, чесність, бережне ставлення до природи • підвищувати престиж військової служби, культивувати ставлення до солдата як до захисника, героя •виховувати нетерпимість до українофобства, аморальності, сепаратизму, шовінізму, фашизму тощо.
Принципи національно-патріотичного виховання - принцип національної спрямованості виховання - принцип культуровідповідності - принцип суб’єкт-суб’єктної взаємодії - принцип цілісності - акмеологічний принцип - принцип особистісної орієнтації - принцип життєвої творчої самодіяльності - принцип толерантності
Форми національно-патріотичного виховання Форми, методи роботи з національно-патріотичного виховання доречно обирати з огляду на вікові особливості учнів, уподобання й інтереси, традиції навчальних закладів і місцевих громад, можливості навчального закладу тощо.
За Методичними рекомендаціями з питань організації виховної роботи у навчальних закладах та за матеріалами статті журналу Методична скарбничка вихователя.
Немає коментарів:
Дописати коментар