Національно-патріотичне виховання

 Наказ МОН від 06.06.2022 №527 "Про деякі питання національно - патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти та науки України від 16 06.2015 № 641"

https://drive.google.com/file/d/1B-dJsxlljilNxfuy3jjq5n4ZVPeo4gZ8/view

Завдання і напрями національно-патріотичного виховання в школі

Цільова соціальна програма національно-патріотичного виховання

Кабінет Міністрів України ухвалив державну цільову соціальну програму національно-патріотичного виховання.                                                                                                    Мета новоствореного документа — удосконалення та розвиток цілісної загальнодержавної політики національно-патріотичного виховання шляхом формування та утвердження української громадянської ідентичності.                                          Передбачається, що процес удосконалення та розвитку державної політики національно-патріотичного виховання відбуватиметься за кількома пріоритетними завданнями, серед яких — формування української громадянської ідентичності, військово-патріотичне виховання, формування науково-методологічних і методичних засад національно-патріотичного виховання тощо.

Що таке національно-патріотичне виховання                                                                  Патріотичне виховання в українському суспільстві залишається першочерговим як для держави, так і для системи освіти в цілому.                                                                          Основними компонентами національно-патріотичного виховання є:                                         • громадянсько-патріотичне виховання                                                                                     • військово-патріотичне виховання                                                                                             • духовно-моральне виховання.      

Національно-патріотичне виховання дітей та молоді — це комплексна системна й цілеспрямована діяльність органів державної влади, освітніх закладів, громадських організацій, сім’ї та інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління (учнів, вихованців):                                                                          •високої патріотичної свідомості                                                                                      •почуття вірності                                                                                                                •любові до Батьківщини                                                                                                  •турботи про благо свого народу                                                                                    •готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку з захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави.

Ключовий пріоритет національно-патріотичного виховання — формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації.                                                                                                                                      Завдання закладів освіти — так побудувати виховну діяльність, щоб сама її організація, приклади авторитетних наставників-учителів, шкільне середовище виховували дітей у дусі патріотизму, глибокого розуміння історії свого народу, національної ідентичності, самобутності.

      Мета заходів національно-патріотичного виховання у навчальних закладах             сприяти набуттю дітьми та молоддю досвіду патріотичних дій, вихованню в дусі                 патріотичного обов'язку.

Цілі виховних завдань патріотичного виховання:                                                   - утверджувати у свідомості й почуттях учня патріотичні цінності, переконання і повагу до культурно-історичного минулого України                                                         - виховувати повагу до Конституції, законів України, державної символіки                 - укріплювати розуміння взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами  людини та її патріотичною відповідальністю                                                                    - сприяти набуттю здобувачами освіти патріотичного досвіду на основі:                     - готовності до участі в процесах державотворення                                                      - уміння визначати форми й способи участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади                        - спроможності дотримувати законів і захищати права людини                                      - готовності взяти на себе відповідальність                                                                      - здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів                • формувати мовленнєву культуру, толерантне ставлення до інших народів, культур і традицій                                                                                                                            • утверджувати гуманістичну моральність як основу громадянського суспільства        •культивувати кращі риси української ментальності, як-то працелюбність, свободолюбство, справедливість, доброта, чесність, бережне ставлення до природи                                                                                                                                • підвищувати престиж військової служби, культивувати ставлення до солдата як до захисника, героя                                                                                                                •виховувати нетерпимість до українофобства, аморальності, сепаратизму, шовінізму, фашизму тощо.

                           Принципи національно-патріотичного виховання                              - принцип національної спрямованості виховання                                                            принцип культуровідповідності                                                                                          - принцип суб’єкт-суб’єктної взаємодії                                                                                  - принцип цілісності                                                                                                                  - акмеологічний принцип                                                                                                        - принцип особистісної орієнтації                                                                                          - принцип життєвої творчої самодіяльності                                                                      - принцип толерантності                                                                                                        

                                 Форми національно-патріотичного виховання                          Форми, методи роботи з національно-патріотичного виховання доречно обирати з           огляду на вікові особливості учнів, уподобання й інтереси, традиції навчальних             закладів і місцевих громад, можливості навчального закладу тощо.                                  

 За Методичними рекомендаціями з питань організації виховної роботи у навчальних закладах та за матеріалами статті журналу Методична скарбничка вихователя.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Програми, за якими працюють учителі фізичної культури КЗ "Богодухівський ліцей №2" у 2024/2025 навчальному році

1.Типова освітня програма 1 циклу розроблена під керівництвом О.Савченко  ( 1 - 2 класи)   https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20se...